5 sposobów na poprawę SEO, dzięki UX

Powszechnie używanym terminem w branży marketingu cyfrowego jest "CRO", czyli Conversion Rate Optimization (optymalizacja współczynnika konwersji).

Zaawansowane CRO jest często określane jako testowanie A/B i może wiązać się z kosztownym procesem prób i błędów. W wielu przypadkach, koszt ten nie daje nawet gwarancji, że kiedykolwiek zobaczysz rezultaty. Istnieją jednak pewne oczywiste zmiany, które można wprowadzić, aby poprawić współczynnik konwersji i doświadczenia użytkowników bez konieczności ponoszenia kosztów CRO.

Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak poprawić ten obszar bez przeprowadzania testów AB:

Nie denerwuj użytkowników

Jednym z najczęstszych błędów, jakie może popełnić firma, jest założenie, że użytkownicy po prostu zniosą stronę taką, jaka jest. Zbyt często tak nie jest. Ludzie są coraz mniej cierpliwi, jeśli chodzi o ich doświadczenia online.

Jeśli coś na Twojej stronie Cię denerwuje, zastanów się, jak czuje się osoba, która odwiedza Twoją stronę bez uprzedzeń. Nie wiem jak Ty, ale ja radzę sobie z tym, że denerwuje mnie strona, naciskając przycisk "wstecz" lub opuszczając witrynę.

ZMIEŃ WYGLĄD CZĘŚCI STRONY, KTÓRA SPRAWIA PROBLEMY

Zastosuj tutaj metodę K.I.S.S. Zamiast zamęczać się szczegółami, spróbuj znaleźć najprostsze rozwiązanie lub obejście problemu, aby usprawnić dany obszar witryny.

Na większości platform do budowania witryn często można znaleźć proste rozwiązania.

Istnieją jednak przypadki, w których zwykła przebudowa po prostu nie wystarczy. Jeśli projekt Twojej strony ma ponad 5 lat lub jesteś ograniczony przez platformę CMS, być może nadszedł czas, aby rozważyć stworzenie nowej strony internetowej.

UPROŚĆ SWOJĄ STRONĘ

Często zdarza się, że mniej znaczy więcej. Treść jest nadal najważniejsza, ale warto zadbać o równowagę między łatwością obsługi a ilością informacji. Należy spróbować znaleźć równowagę pomiędzy uproszczeniem łatwości dostępu do ważnych stron a rozmieszczeniem treści.

MIGRACJA NA NOWĄ PLATFORMĘ

Jak już wspomniałam, jeśli źródłem problemu jest Twoja strona internetowa, zalecam migrację na prostą, przyjazną dla SEO platformę, taką jak WordPress lub Weebly.

Jeśli planujesz zmienić platformę, upewnij się, że przed migracją witryny wykonałeś należytą staranność w poszukiwaniu odpowiedniej platformy. Jest to bardzo ważne, zwłaszcza w przypadku stron eCommerce, które muszą brać pod uwagę migrację produktów.

CALL TO ACTION

Dodaj elementy takie jak przyciski i linki, które zaprowadzą użytkowników tam, gdzie chcesz, aby poszli. Coś prostego, jak przycisk lub link w treści lub nagłówku, może mieć ogromny wpływ na współczynnik konwersji.

Przykłady

  • Nagłówek, banner lub przycisk CTA w treści:
  • Wezwanie do działania w treści Przykład: „Skontaktuj się z nami teraz dla wszystkich Twoich potrzeb SEO!”.

Upewnij się, że Twój numer telefonu lub strona kontaktowa są łatwe do zdobycia lub w niektórych przypadkach widoczne przez cały czas, aby użytkownik wiedział, gdzie się udać.

Często, gdy użytkownik utknie w martwym punkcie, prawdopodobnie wybierze innego dostawcę, który mu to ułatwi.

TREŚĆ

Upewnij się, że użytkownicy mogą zrozumieć sens Twojej strony. Treść powinna zawierać wszystko, co potencjalny klient chciałby zobaczyć. Twoja witryna powinna bardziej opowiadać o tym, co zamierzasz zaoferować, niż o tym, jak wygląda zespół kierowniczy. Do tego właśnie służy strona „o nas”.

Jeśli czegoś Ci brakuje lub konkurencja robi to lepiej, powinieneś włożyć trochę pracy w to, aby im dorównać, jeśli nie prześcignąć.

STRONA KONTAKTOWA

Wszelkie informacje kontaktowe, które mogą zachęcić użytkownika do zostania potencjalnym klientem, powinny być widoczne od razu. Jeśli Twoja strona wykorzystuje wskazówki dojazdu do Twojej lokalizacji, numery telefonów lub adresy e-mail do pozyskiwania potencjalnych klientów, powinny być one łatwo widoczne i dostępne.

Jeśli formularze kontaktowe są siłą napędową dla leadów, upewnij się, że są one umieszczone ponad wszelką niepotrzebną treścią lub mediami (zazwyczaj wystarczy, że widać część formularza).

Zminimalizuj ilość kryteriów wymaganych do wypełnienia formularza (formularzy). Pytaj tylko o te informacje, które są Ci absolutnie niezbędne.

Seolyze

Ocena strony:

Oceń stronę

Jeśli artykuł Ci się spodobał pamiętaj aby ocenić stronę :)

Kategoria: UX
11-07-2022
3 minut(y) czytania