6 praktycznych wskazówek do polepszenia UX

Doświadczenie użytkownika (UX) ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej witryny. Jeśli chodzi o projektowanie i rozwój stron internetowych, im bardziej naturalnie użytkownik czuje się na Twojej stronie, tym większe są szanse, że pozostanie na niej i dokona konwersji. Poza oczywistym wzrostem przychodów, doskonała strategia UX wdrożona na stronie przynosi firmie wiele korzyści. Są to między innymi:

  • Wzrost reputacji marki i autorytetu w branży;
  • Wyprzedzenie lokalnej i krajowej konkurencji; oraz
  • Zwiększona lojalność klientów.

Wszystkie te wyniki są rzeczami, do których Twoja firma powinna dążyć, analizując UX swojej witryny. Jeśli zauważasz spadek sprzedaży lub konkurencja pozostawia Cię w tyle, być może nadszedł czas, aby poszukać odpowiedzi na kilka pytań i wypróbować sześć poniższych wskazówek, jak stworzyć idealny UX.

Przeanalizuj strukturę witryny

Optymalizacja architektury witryny może zdziałać cuda, jeśli chodzi o UX stron. Twoim celem jest sprawienie, by witryna była łatwa w użyciu i łatwa do indeksowania przez Google podczas przeszukiwania. Niektóre przykłady struktury witryny dostosowanej do UX obejmują:

  • Linki nawigacyjne, które są łatwe do znalezienia i pozwalają odwiedzającym dokładnie wiedzieć, w co klikają;
  • Spójna struktura całej witryny;
  • Możliwość doprowadzenia użytkowników do miejsca, do którego chcą dotrzeć, za pomocą przejrzystej ścieżki nawigacji;
  • Aktualna mapa witryny; oraz
  • Stosowanie okruszków chleba, aby odwiedzający nie czuli się „zagubieni” na Twojej stronie.

Upewnij się, że Twoja witryna jest szybka!

Szybkość strony jest jednym z najważniejszych elementów UX. Przeciętny internauta czeka około 2 sekund na załadowanie się strony, po czym opuszcza ją, ponieważ jest zbyt wolna. Podczas opracowywania UX witryny, czas ładowania strony musi być najwyższym priorytetem. Szybkość strony nie tylko wpływa na UX, ale także tworzy reakcję łańcuchową, która ma wpływ na wyniki wyszukiwania Google. Witryna pełna wolno ładujących się stron szybko spowoduje:

  • Zwiększony współczynnik odrzuceń;
  • Zmniejszoną liczbą konwersji;
  • niską pozycją w wyszukiwarkach; oraz
  • utratą przychodów.

Na szczęście Google oferuje darmowy sposób na testowanie szybkości strony. Istnieją również zewnętrzne usługi, takie jak Serpstat i Moz, które analizują szybkość ładowania strony i mogą pomóc Twojej firmie w ustaleniu, jak poprawić szybkość strony.

Kompatybilność z urządzeniami mobilnymi to konieczność

Mobile-first design to strategia UX, która zapewnia, że witryna będzie się poprawnie ładować na ekranach i urządzeniach o różnych rozmiarach. Jest to istotne, ponieważ duży odsetek konsumentów będzie przeglądać strony za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Gdy strona jest zoptymalizowana pod kątem zgodności z urządzeniami mobilnymi, treści, które użytkownicy muszą zobaczyć, będą traktowane priorytetowo. Zgodność z urządzeniami mobilnymi daje odwiedzającym dokładnie to, czego oczekują i ostatecznie buduje zaufanie do Twojej strony i marki. W ten sposób klienci stają się najważniejsi, a takie UX przekłada się na sprzedaż produktów.

Twórz treści pod intencję wyszukiwania

Treść na Twojej stronie zawsze będzie królowała. Użyteczne, interesujące i wiarygodne treści są integralną częścią udanych doświadczeń związanych z witryną. Pisząc oryginalne treści, upewnij się, że są one tworzone z myślą o jak najszybszym zadowoleniu odbiorców. Bez względu na autorytet Twojej marki w branży, czytelność Twoich treści ma kluczowe znaczenie. Klienci nie będą zadowoleni z treści, które nie prowadzą do natychmiastowej odpowiedzi na ich pytania. Oto kilka wskazówek, jak tworzyć użyteczne i skuteczne treści:

  • Podejście do witryny z minimalistycznym nastawieniem i zadbanie o to, by treść szybko dotarła do celu;
  • Tworzenie struktury tekstu za pomocą nagłówków, wielu akapitów, list wypunktowanych i mocnego tekstu; oraz
  • Wykorzystanie dużej ilości elementów wizualnych i multimedialnych, które przyciągają wzrok i przekazują informacje.

Optymalizacja onsite i offsite

Zarówno optymalizacja onsite, jak i offsite mają wpływ na doskonałość Twojej strategii UX. Należy pamiętać, że SEO i UX idą w parze. Jeśli są one wykonane prawidłowo, wszystkie elementy łączą się w jedną całość i zapewniają użytkownikowi najlepsze możliwe doświadczenia związane z witryną.

Optymalizacja w witrynie

SEO w witrynie skupia się na kilku czynnikach rankingowych witryny, do których należą

  • Znaczniki tytułu
  • Opisy meta
  • Nagłówki
  • Optymalizacja obrazów
  • Linki wewnętrzne
  • Zawartość multimedialna

Dzięki optymalizacji tych elementów w witrynie, Twoja witryna zapewni płynne i odpowiednie wrażenia użytkownika, które poinformują gości i skłonią ich do dokonania udanej konwersji.

Optymalizacja poza witryną

Promocja witryny poza witryną buduje świadomość marki i czynnik zaufania do witryny. Musisz upewnić się, że informacje o Twojej marce poza witryną są poprawne, aby pozytywnie wpłynąć na UX. Odbywa się to poprzez:

  • Wpisy w katalogach
  • Zarządzanie recenzjami
  • Marketing w mediach społecznościowych
  • Aktualizację stron GMF.

Seolyze

Ocena strony:

5/5 - (Głosów: 1)

Jeśli artykuł Ci się spodobał pamiętaj aby ocenić stronę :)

Kategoria: UX
11-07-2022
3 minut(y) czytania