Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces polegający na stosowaniu najlepszych praktyk w celu przekazania wyszukiwarkom informacji na temat witryny. Wyszukiwarki pokażą najbardziej odpowiednie wyniki, aby zaspokoić potrzeby użytkownika, więc SEO jest bardzo celowe w odniesieniu do tego, jakie informacje przekazujesz i w jaki sposób. Gdy potencjalny klient dotrze do witryny, jej wygląd i elementy wizualne przejmują kontrolę nad przekazem marki, wiarygodności i ogólnego doświadczenia z firmą w sieci. Jak zatem te dwa kluczowe elementy odkrywania i doświadczania strony internetowej mogą ze sobą współpracować?

Jak elementy graficzne na stronie wpływają na SEO?

Wraz z rozwojem technologii i możliwości projektowania stron internetowych, rośnie nasze pragnienie oglądania hiper-interaktywnych, innowacyjnych i nowocześnie wyglądających witryn. Ruchome elementy JavaScript, gigantyczne, wyraźne obrazy i chatboty – wszystko to wygląda dobrze dla nas, ale co na to wyszukiwarki?
Projektowanie jest ściśle powiązane z technicznym SEO, które optymalizuje takie rzeczy, jak szybkość witryny, indeksowanie mobilne, indeksowanie przez roboty indeksujące i w zasadzie wszystkie czynniki zakulisowe, które ostatecznie wpływają na wydajność wyszukiwarki i ranking słów kluczowych. Jeśli web design i UX optymalizują interakcję człowieka z front-endem witryny, techniczne SEO zapewnia, że backend witryny jest zoptymalizowany pod kątem interakcji z wyszukiwarką.
Idealnie byłoby, gdyby świetny projekt strony i wizualizacje wraz z technicznym SEO współpracowały ze sobą tak, aby użytkownicy końcowi mogli znaleźć Twoją piękną stronę w wyszukiwarkach już na samym początku.
Oto kilka wskazówek dotyczących projektowania SEO, które pomogą znaleźć tę równowagę.

7 prostych wskazówek, które sprawią, że Twoja strona będzie przyjazna dla SEO

1. Zachowaj prostotę
Google zwróciło uwagę na to, że okna przerywane (ang. interstitials, AKA pop-ups) mogą negatywnie wpływać na ranking słów kluczowych strony w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w przypadku urządzeń mobilnych. Nie tylko przeszkadzają one czytelnikowi, ale także negatywnie wpływają na szybkość działania strony, która jest ważnym czynnikiem rankingowym. Możesz mieć świetne wezwanie do działania i atut do wypromowania, ale zapchana strona będzie drogo kosztować Twoje wyniki wyszukiwania.
Podobnie, jeśli chodzi o używanie JavaScriptu, prostsze jest lepsze. W rzeczywistości lepiej trzymać się wiernego HTML-a, ponieważ wyszukiwarki mogą go szybciej indeksować i nie ma on tych samych problemów z szybkością strony, co JavaScript. Wyszukiwarki przeszły długą drogę, jeśli chodzi o interakcję z JavaScriptem, ale przed nimi jeszcze długa droga, a HTML jest zdecydowanym zwycięzcą dla SEO.

2. Do porządkowania treści na stronie używaj nagłówków, a nie rozmiaru tekstu
Stosowanie nagłówków H1, H2, H3 (i tak dalej) w kolejności ich ważności to odwieczne przykazanie SEO. Wyszukiwarki biorą pod uwagę użycie nagłówków, aby w dużej mierze określić, o czym jest dana strona i obliczyć związek ze słowami kluczowymi.
Aby dobrze zaprojektować stronę, należy uporządkować informacje na stronie za pomocą tekstu o różnej wielkości, dzięki czemu ważniejszy tekst, taki jak tytuł, będzie przyciągał uwagę. Jednak zamiast zmieniać rozmiar tekstu, należy korzystać z wbudowanych w witrynę nagłówków HTML, które posiadają predefiniowane ustawienia wyglądu, takie jak kolor, czcionka i rozmiar. Zawsze możesz zmienić te ustawienia, ale posiadanie nagłówków pomoże w komunikacji z wyszukiwarkami, zachowując jednocześnie efekt UX.

3. Używaj list, tabel i wypunktowań dla lepszej czytelności
Dobry, stary HTML ma dodatkowe możliwości formatowania, które przeniosą Twoje SEO na wyższy poziom dzięki featured snippets. Wyróżnione snippety Google pojawiają się w ramce przed organicznymi wynikami wyszukiwania na pierwszej stronie dla danego zapytania i mogą pobierać informacje z „akapitu, listy lub zestawu kroków albo tabeli”.
Struktury te porządkują informacje w taki sposób, aby Google mogło łatwo rozpoznać, czy będą one odpowiadać na pytanie użytkownika. Strona zazwyczaj musi już być na pierwszej stronie Google dla danego zapytania, ale optymalizacja projektu pod kątem featured snippet może tylko zwiększyć Twoje szanse na wylądowanie na tej stronie!

4. Zoptymalizuj tekst obrazu, aby pojawiał się w wynikach wyszukiwania obrazów
Wyszukiwanie obrazów jest często pomijanym kanałem zwiększania organicznego ruchu w wyszukiwarce poprzez SEO. SEO dla obrazów opiera się na tych samych zasadach, co SEO dla stron internetowych, bazując na słowach kluczowych i zoptymalizowanym tekście, aby dotrzeć do tego, czego szukają użytkownicy. Szczegółowe opisy w tekście ALT obrazu, tytuł pliku i podpis to tylko kilka z różnych sposobów, w jakie Google wyłapuje informacje o obrazie. Przyciągający uwagę obraz może pomóc w kierowaniu ruchu na konkretną stronę lub blog w Twojej witrynie, gdy ludzie na niego trafią.

5. Stwórz mapę witryny z obrazami
Linki są najważniejszym sposobem, w jaki Google odkrywa nowe treści w witrynie, ale mapy witryny są następne w kolejności. Jeśli w Twojej witrynie znajduje się wiele oryginalnych grafik, infografik lub obrazów, które warto promować za pomocą SEO, sprawdź, czy posiadasz mapę strony z obrazami. Przesłanie mapy strony do Google przyspieszy proces wyszukiwania, dzięki czemu obrazy będą się szybciej pojawiać w Wyszukiwarce Obrazu.

6. Kompresja rozmiarów obrazów w celu skrócenia czasu ładowania
Obrazy często stanowią większość rozmiaru strony i dlatego mają duży wpływ na szybkość ładowania strony, co jest ważnym czynnikiem SEO. Zwracaj uwagę na rozmiary plików obrazów przed ich załadowaniem do witryny i kompresuj te, które są zbyt duże. Postępowanie zgodnie z najlepszymi praktykami w zakresie kompresji obrazów pozwoli zachować ich jakość przy jednoczesnym zmniejszeniu całkowitego rozmiaru strony.

7. Rozważ dodanie spisu treści dla dłuższych stron
W przypadku długich wpisów na blogu lub stron informacyjnych, dodanie spisu treści z linkami skokowymi do każdej sekcji jest nie tylko pomocne dla czytelników w nawigacji, ale także cenne dla SEO. Po pierwsze, pomaga wyszukiwarkom, takim jak Google, lepiej zrozumieć treść strony, co z kolei decyduje o trafności zapytań. Po drugie, spis treści może również dodać sitelinks pod listingiem w wynikach organicznych. Pojawiają się one tuż pod opisem witryny w Google i przenoszą użytkownika bezpośrednio do sekcji, w którą kliknął z wyszukiwarki.
Elementy projektu strony internetowej powinny zawsze działać z myślą o SEO. Upewnij się, że Twoje najlepsze zasoby projektowe są widoczne. Podsumowując, SEO poprawia widoczność w wyszukiwarkach, aby przyciągnąć więcej ruchu od klientów, którzy już szukają Twojej marki, produktu lub usług. Dzięki świetnemu projektowi strony internetowej możesz mieć pewność, że klienci, którzy wejdą przez wirtualne drzwi, pozostaną na niej z przyjemnością.

Seolyze

Ocena strony:

Oceń stronę

Jeśli artykuł Ci się spodobał pamiętaj aby ocenić stronę :)

Kategoria: Pozycjonowanie
11-07-2022
4 minut(y) czytania