On-page SEO obejmuje treść, strukturę HTML i architekturę witryny. Wszystkie te czynniki mogą przyczynić się do tego, że Twoja witryna znajdzie się na szczycie strony wyników wyszukiwania. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) pomaga zwiększyć ruch na stronie, a w konsekwencji poprawić pozycję w rankingu Google. Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do wzrostu pozycji w wyszukiwarce, a jednym z nich jest SEO on-page. W tym artykule przyjrzymy się temu właśnie czynnikowi i temu, w jaki sposób może on poprawić Twoje pozycje w wyszukiwarce.

Co to jest on-page SEO?

Zgodnie z samą nazwą, on-page SEO obejmuje aspekty SEO, które znajdują się „na stronie internetowej”. Mogą na nie bezpośrednio wpływać projektanci stron internetowych i programiści. Wraz z pozycjonowaniem poza internetowym (off-page SEO) czynniki te są analizowane przez wyszukiwarki w celu określenia pozycji witryny w rankingu.
On-page SEO obejmuje treść, strukturę HTML i architekturę witryny. Wszystkie te czynniki mogą przyczynić się do tego, że Twoja witryna znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania.
Pomyśl o swojej witrynie jak o torcie. Zawartość strony zewnętrznej (w tym linki, płatne wyszukiwanie i media społecznościowe) to lukier. SEO on-page – obejmujące treści, strukturę HTML i architekturę witryny – służy jako cukier. Bez niego Twój tort nie będzie smakował wyśmienicie. W ten sam sposób, on-page SEO czyni Twoją witrynę atrakcyjną.

Cechy witryny zoptymalizowanej pod kątem SEO

Technika on-page SEO polega na tym, aby mieć doskonale zoptymalizowaną witrynę, która pomoże poprawić pozycję w wyszukiwarkach. Oto lista kontrolna tego, co powinna posiadać zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek witryna:

  • Twórz wysokiej jakości, istotne i świeże treści o długości co najmniej 500 słów. Jest to klucz do uzyskania przez Twoją stronę wysokiej pozycji w rankingu Google.
  • Nagłówek strony powinien zawierać docelową frazę wyszukiwania.
  • Wyszukiwana fraza powinna pojawić się w co najmniej jednym podtytule.
  • W treści strony docelowa fraza powinna być powtórzona od 3 do 10 razy. Nie powinno być ich więcej, w przeciwnym razie zostanie to uznane za spam. Należy pamiętać o swoim rynku docelowym.
  • Strona powinna zawierać odpowiednie zdjęcia i/lub grafiki, które pomogą zobrazować docelową frazę wyszukiwania. Podpisy powinny również wskazywać na docelową frazę wyszukiwania.
  • Treści, narzędzia, linki i inne zasoby muszą nadawać się do udostępniania.
  • Lokalizacja musi być zoptymalizowana dla miasta, stanu, regionu lub kraju i musi być wskazana w stopce strony.
  • Należy przestrzegać zasad poprawnej pisowni i gramatyki, ponieważ może to mieć wpływ na rankingi.
  • Zamieść linki do mediów społecznościowych, ponieważ strony dynamiczne otrzymają wyższe oceny niż strony dynamiczne.

Oprócz treści, zoptymalizowana strona powinna być również odpowiednio zakodowana.

  • Adres URL strony powinien zawierać docelowe słowo kluczowe/wyszukiwaną frazę.
  • Docelowe słowo kluczowe/wyszukiwana fraza powinna być zawarta w tytule HTML i mieć mniej niż 70 znaków.
  • Opis meta pełni funkcję informacji marketingowej dla strony, dlatego też powinien być również dołączony. Nie powinien mieć więcej niż 160 znaków i musi zawierać docelowe słowo kluczowe/frazę wyszukiwawczą.
  • Obrazy dla frazy docelowej muszą być osadzone w znaczniku alt.
  • Należy używać linków, które są związane z tematem strony. Najnowsze badania wykazały, że strony zawierające ponad 100 linków mogą zostać ukarane przez Google. Najlepiej jest używać mniejszej ilości, chyba że istnieje dobry powód, aby przekroczyć 100. Dodawanie linków wewnętrznych związanych z podobną tematyką może również korzystnie wpłynąć na ranking Twojej strony.
  • Upewnij się, że Twoje strony są aktualne. Jest to używany sygnał rankingowy. Ostatnie badania przeprowadzone przez Munchweb wykazały, że 75% ludzi nie powróciłoby na strony, których prędkość ładowania przekracza 4 sekundy.

Jako właściciel strony internetowej, musisz przedkładać on-page SEO nad off-page SEO. Zanim zaczniesz promować swoją stronę w mediach społecznościowych, musisz się upewnić, że jest ona odpowiednio zoptymalizowana, aby wyszukiwarki mogły ją pozycjonować. Jeśli nie potrafisz samodzielnie przeprowadzić on-page SEO, zawsze możesz skorzystać z usług zaufanej firmy zajmującej się optymalizacją wyszukiwarek, która zrobi to za Ciebie.

Seolyze

Ocena strony:

Oceń stronę

Jeśli artykuł Ci się spodobał pamiętaj aby ocenić stronę :)

Kategoria: Pozycjonowanie
11-07-2022
3 minut(y) czytania