Jeśli masz sklep stacjonarny, pozycjonowanie lokalne powinno być priorytetem w Twoim planie marketingowym. Lokalne SEO zapewnia, że Twoja firma pojawi się, gdy klienci będą wyszukiwać lokalnie Twojego rodzaju działalności w swojej okolicy. Tę strategię SEO należy stosować, gdy chcemy, aby osoby z określonych lokalizacji geograficznych odwiedzały naszą witrynę. To z kolei spowoduje, że klienci z tych obszarów będą przychodzić do Twojego sklepu lub kontaktować się z nim. Jeśli masz więcej niż jedną lokalizację sklepu, będziesz chciał zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wszystkich tych obszarów. Teraz podzielimy się z Tobą, jak to zrobić!

Utwórz i zoptymalizuj swoje konto Google Moja Firma

Pierwszym krokiem w każdej kampanii lokalnego SEO powinno być utworzenie/reklamowanie i zoptymalizowanie konta

Konto Google Moja Firma (GMF). Google Moja Firma szybko stała się jednym z najważniejszych czynników w wyszukiwaniu lokalnym, ponieważ pomaga upewnić się, że informacje podane o Twojej firmie spełniają potrzeby Google. Weryfikacja GMF jest szybka i łatwa, a ponadto pokazuje Google, że Twoja firma jest godna zaufania i może być promowana w wyszukiwaniach lokalnych.

Poza założeniem konta GMF warto zachęcać klientów do zostawiania recenzji w Google. To również pomoże udowodnić Google wiarygodność Twojej firmy i zwiększyć jej pozycję w rankingu. Rozmawialiśmy z Jane Kovalkovą z Chanty, która miała wiele do powiedzenia na temat znaczenia wykorzystania GMF i recenzji dla lokalnego SEO. „Jednym z najlepszych sposobów na pozycjonowanie lokalne jest założenie strony Google My Business i zachęcanie ludzi do zostawiania opinii o Twojej firmie w Google i na Facebooku. Oceny są silnym czynnikiem rankingowym dla firm lokalnych i w większości przypadków klienci nie pamiętają, aby samodzielnie zostawić recenzję, więc trzeba ich do tego zachęcić. Połączenie strony GMF i świetnych recenzji sprawi, że lokalny biznes szybko znajdzie się na szczycie rankingów wyszukiwania lokalnego”.

Istnieje wiele kroków, które należy podjąć, aby upewnić się, że firma jest w pełni zoptymalizowana pod kątem Google

Moja Firma. Na początek upewnij się, że na swoim koncie masz wypełnione następujące informacje, aby Google mogło je przekazać lokalnym klientom.

  • Wymień godziny pracy.
  • Dodaj szczegółowy i unikalny opis firmy.
  • Dodaj zdjęcia.
  • Dodaj numer telefonu i inne informacje kontaktowe.
  • Zachęcaj do publikowania opinii klientów i odpowiadaj na nie.
  • Aktualizuj informacje o swojej kategorii.

Skorzystaj z mediów społecznościowych

Media społecznościowe są niezbędne dla wszystkich firm, lokalnych i nie tylko. Media społecznościowe mają duży zasięg i przy odpowiednim wykorzystaniu mogą naprawdę zwiększyć bazę klientów każdej firmy. Aby pomóc w SEO, musisz połączyć swoje konta społecznościowe z kontem Google Moja Firma. Umożliwi to udostępnianie postów i pozwoli Google brać pod uwagę Twoje konta społecznościowe.

Znaczenie linkowania wewnętrznego dla pozycjonowania lokalnego

Wiele stron biznesowych koncentruje swoją uwagę na strategiach linkowania zewnętrznego, zaniedbując jednocześnie strukturę linkowania wewnętrznego. Jest to ogromny błąd, który firmy popełniają cały czas. Pomimo faktu, że linki zewnętrzne do strony budują jej autorytet, struktury linkowania wewnętrznego również mają ogromny wpływ na rankingi.

Posiadanie solidnej struktury linków wewnętrznych ustanawia hierarchię w obrębie witryny. Hierarchia ta pomaga użytkownikom łatwiej poruszać się po witrynie. Logiczna hierarchia witryny w naturalny sposób rozdziela moc rankingową pomiędzy wiele stron. Możesz wykorzystać linkowanie wewnętrzne do zwiększenia liczby odsłon witryny i czasu trwania sesji, co również może wpłynąć na pozycję w rankingu.

Strategia link-buildingowa

Budowanie linków jest strategią, która może mieć największy wpływ na lokalną strategię SEO. Chcesz pozyskać naturalne linki z odpowiednich witryn, które będą wskazywać na Twoją witrynę. Pokazuje to Google, że Twoja witryna jest godna zaufania i pomaga zwiększyć autorytet Twojej domeny. Istnieje wiele sposobów, aby skłonić witryny do umieszczania linków zwrotnych do swojej witryny w celu zwiększenia liczby linków przychodzących do witryny.

Na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania lokalnego?

Jeden zły link ze spamerskiej witryny może zostać wykorzystany przeciwko Tobie i negatywnie wpłynąć na Twój ranking. W związku z tym należy upewnić się, że linki pochodzą z witryn o wysokim autorytecie i wysokiej jakości.

Jedną z metod budowania linków, która okazała się korzystna, jest odpowiadanie na zapytania HARO dotyczące branży. HARO to skrót od Help A Reporter Out (pomóż reporterowi). Jest to platforma internetowa, na której możesz udostępnić swoją wiedzę różnym biurom informacyjnym, blogom itp. Osoby, które skorzystają z Twojej oferty, w zamian zamieszczą link zwrotny do Twojej strony internetowej. Jest to organiczny sposób pozyskiwania backlinków i dzielenia się swoją wiedzą z większą grupą odbiorców.

Innym doskonałym sposobem na pozyskanie linków lokalnych jest sponsorowanie lokalnych wydarzeń społecznych (lub wydarzeń, które nie są lokalne, ale związane z branżą). Taki sponsoring może generować relacje w mediach i zapewnić ci wiele lokalnych linków od innych firm, lokalnych serwisów informacyjnych i innych.

Zamieszczanie wpisów gościnnych może być kolejnym świetnym sposobem na zdobycie linków zwrotnych do Twojej witryny. Wykorzystaj swoją wiedzę do informowania lokalnej społeczności poprzez wpisy na blogu. Może to być coś, co robisz na poziomie lokalnym, krajowym, a nawet międzynarodowym, pod warunkiem, że wnosisz wartość dodaną do innej strony internetowej. Pisz artykuły informacyjne, które ludzie chcą czytać, a łatwo będzie je opublikować na innych stronach internetowych.

Seolyze

Ocena strony:

5/5 - (Głosów: 1)

Jeśli artykuł Ci się spodobał pamiętaj aby ocenić stronę :)

Kategoria: Pozycjonowanie
11-07-2022
3 minut(y) czytania