Korzyści z wykorzystania nawigacji okruszkowej

Ciągle słyszysz słowa "okruszki chleba" i "strona internetowa" razem, ale co to w ogóle znaczy? Wyjaśnimy, jak wygląda nawigacja w okruchach chleba na stronie internetowej i przedstawimy trzy korzyści z niej wynikające dla SEO. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czym są okruszki chleba, jak działają i dlaczego mają znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Czym są breadcrumbs na stronie internetowej?

Ciągle słyszysz słowa „okruszki chleba” i „strona internetowa” razem, ale co to w ogóle znaczy? Wyjaśnimy, jak wygląda nawigacja w okruchach chleba na stronie internetowej i przedstawimy trzy korzyści z niej wynikające dla SEO.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czym są okruszki chleba, jak działają i dlaczego mają znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Czym są breadcrumbs na stronie internetowej?

Okruszki chleba na stronie internetowej to małe ścieżki tekstowe, które pokazują, gdzie użytkownik znajduje się na stronie. Są to ścieżki pokazujące, dokąd użytkownik dotarł na Twojej stronie. Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania i często wyglądają tak: Strona główna > Blog > Kategoria > Post. Poniżej znajduje się przykład okruszków chleba na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Okruszki chleba na stronie internetowej mają podwójne zastosowanie. Informują użytkowników, w którym miejscu witryny się znajdują i jak wrócić do konkretnych stron. Co ważniejsze, okruszki pomagają Google zrozumieć strukturę lub hierarchię witryny oraz sposób jej przeszukiwania.

Pomyśl o nich jak o ścieżce, którą podążają użytkownicy, aby dotrzeć do konkretnej strony. Okruszki chleba prowadzą ich tam, tak jak Jaś i Małgosia rzucili okruszki chleba, aby nie zgubić się w swojej podróży.

Teraz, gdy już lepiej rozumiesz, czym są okruszki chleba, przyjrzyjmy się najpopularniejszym ich rodzajom.

Rodzaje breadcrumbs na stronie internetowej

Istnieje kilka rodzajów okruszków chleba do nawigacji, które są powszechnie stosowane na stronach internetowych:

Okruszki oparte na hierarchii (Hierarchy-Based Breadcrumbs)

Okruszki oparte na hierarchii są prawdopodobnie najbardziej powszechne. Informują one użytkowników, gdzie konkretnie znajdują się w strukturze witryny. Pokazują, ile kroków od strony głównej wykonał użytkownik, aby dotrzeć do strony, którą aktualnie ogląda.

Przykładem bułki tartej opartej na hierarchii może być Strona główna > Blog > Kategoria > Nazwa postu.

Target pokazuje, w jaki sposób użytkownik znalazł się na stronie z ofertami słuchawek dzięki okruszkom na górze strony. Oto przykład bułki tartej w serwisie Target.

Target (strona główna) / Elektronika / Wszystkie oferty: Słuchawki

Okruszki oparte na atrybutach (Attribute-based Breadcrumbs)

Okruszki oparte na atrybutach są zwykle spotykane na stronach e-commerce, a ścieżka składa się z atrybutów produktu. Na przykład, może to wyglądać następująco Strona główna > Kategoria produktu > Płeć > Rozmiar > Kolor.

Oto przykład strony w witrynie Staples.com. Ścieżka okrężna w tym przypadku to Strona główna > Drukarki i skanery > Skanery i akcesoria do skanerów > Skanery. Do tego dochodzą filtry takie jak marka, typ i zastosowanie, które zostały ustawione.

Okruszki chleba oparte na historii

Okruszki chleba oparte na historii na stronie internetowej są dokładnie tym, czym powinny być. Śledzą one historię tego, gdzie użytkownik przeszedł na stronie.

Zauważ, że jest tu napisane Home > Kobiety > Kurtki > Narty & Snowboard. Jest to ścieżka, którą przebyłem, aby dotrzeć do kurtek narciarskich i snowboardowych na tej stronie.

Następnie omówimy, dlaczego okruszki chleba są korzystne dla SEO witryny.

3 Korzyści dla SEO wynikające z używania breadcrumbs

Istnieje kilka korzyści dla SEO płynących z używania breadcrumbs, o których powinieneś wiedzieć. Zachęcamy wszystkich webmasterów do używania breadcrumbs i dodawania ich do swoich danych strukturalnych; oto dlaczego.

  1. Poprawa doświadczenia użytkownika – Pierwszą korzyścią dla SEO wynikającą z używania okruszków jest to, że poprawiają one doświadczenie użytkownika. Okruszki chleba ułatwiają użytkownikom nawigację na stronie. Użytkownicy mogą wracać do określonych stron za pomocą ścieżki okruszków chleba. Dzięki temu wszystko jest uporządkowane i łatwe do odnalezienia dla odwiedzających.
  2. Niższy współczynnik odrzuceń – Druga korzyść dla SEO wynikająca z używania breadcrumb idzie w parze z pierwszą. Udowodniono, że okruszki chleba na stronach internetowych obniżają współczynnik odrzuceń. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy mogą poruszać się wstecz, aby znaleźć dokładnie to, czego szukają na stronie. Załóżmy, że użytkownik szuka czerwonych trampek na stronie e-commerce, więc przechodzi do strony głównej > Męskie > Trampki > Rozmiar 10 > Czerwone. Jednak po przejrzeniu wyników okazuje się, że tak naprawdę chce pomarańczowe trampki. Wystarczy, że cofnie się o jeden krok i zmieni kolor na pomarańczowy, zamiast przechodzić na inną stronę w poszukiwaniu pomarańczowych trampek. Okruszki pomagają zatrzymać użytkowników na stronie na dłużej.
  3. Poprawiają rankingi wyszukiwania – Najlepszą korzyścią SEO wynikającą z zastosowania okruszków chleba jest to, że mogą one poprawić ranking wyszukiwania w Google. Google używa okruszków do kategoryzacji i kontekstualizacji treści w wynikach wyszukiwania. Ta forma ustrukturyzowanych danych pomaga botom indeksować strony bardziej efektywnie, aby zrozumieć, jak pasują one do intencji wyszukiwania.

Zacznij używać Breadcrumbs dla SEO

Powyższe korzyści SEO wynikające z używania okruszków chleba powinny wystarczyć, aby przekonać Cię, że są one ważne. Okruszki chleba to najlepszy sposób, aby pomóc zarówno użytkownikom, jak i Google w nawigacji po witrynie bez zgubienia się. Daje im zrozumienie struktury witryny i sprawia, że dłużej pozostają na stronie. To rozwiązanie korzystne dla obu stron!

Seolyze

Ocena strony:

Oceń stronę

Jeśli artykuł Ci się spodobał pamiętaj aby ocenić stronę :)

Kategoria: Pozycjonowanie
11-07-2022
3 minut(y) czytania