O czym jest strona? – kilka słów o optymalizacji meta tagów

Optymalizacja meta tagów to dobra praktyka SEO. Ale to coś więcej niż tylko upychanie słów kluczowych. Jeśli meta tagi są używane poprawnie, informują użytkownika i wyszukiwarki Google o tym, o czym jest strona i jak ją indeksować. Istnieje kilka "typów" meta tagów dostępnych do wykorzystania i optymalizacji strony:

  • Meta opis
  • Viewport,
  • Znacznik Title (ten nie jest "meta", ale należy do tej samej kategorii i jest umieszczony w tym samym miejscu),
  • Robots.txt,
  • Canonical Tag,
  • Alt grafiki,
  • hreflangi,
  • i inne.

Większość z tych typów tagów to niuanse i nie wszystkie są całkowicie niezbędne i obsługiwane przez wszystkie typy przeglądarek. Na przykład, "geo tag" jest obsługiwany bardziej w Bing niż w Google - Google pozwala nam na określenie kraju, podczas gdy Bing pozwala na znacznie głębszy poziom niszowy, aby wspierać praktyki optymalizacyjne.

Tytuł strony

Znacznik tytułu to element HTML, który określa tytuł strony internetowej i powiązanej z nią treści. Znaczniki tytułu są wyświetlane na karcie w przeglądarce, jako tytuł postu podczas udostępniania w sieciach społecznościowych i często na stronach wyników wyszukiwania (SERP) jako klikalny nagłówek dla zapytania o słowo kluczowe (chociaż Google czasami zmienia nazwy tytułów stron). Zaleca się, aby znacznik tytułu nie przekraczał 60 znaków.

Znacznik Robots

Ten znacznik zawsze był obowiązkowym elementem SEO, zwykle określany jako „plik robots .txt”, jednak niektórzy kwestionują jego konieczność. Jest tak, chyba że celem jest, aby bot NIE indeksował treści na stronie, a jedynie przeszukiwał linki. W przeciwnym razie jest to oczywiste, że strona będzie indeksowana, chyba że SERPy powiedzą inaczej (przez Twój kod).

Canonical

Ten znacznik jest zwykle używany w celu uniknięcia kary za duplikowanie treści. Niezależnie od tego, czy pracujesz z podobną treścią na różnych stronach własnej witryny, czy też z treścią syndykowaną, która może pojawiać się tak samo na innych stronach, jest to dobry znacznik do wdrożenia, aby powiedzieć Google i innym SERPom, która strona (treść) ma być traktowana priorytetowo.

Meta Content-Type

Ten znacznik deklaruje zestaw znaków dla Twojej witryny – określa sposób renderowania Twojej strony w SERPach.

Znaczniki nagłówka

Przedstawiane jako H1 <h1>, H2 <h2>, H3 <h3>, i tak dalej – te znaczniki mają związek z treścią i określają układ lub strukturę strony.
Nagłówki nie tylko ułatwiają użytkownikom czytanie treści strony, ale także pomagają określić znaczenie nagłówków/tematów. Zazwyczaj tytuł strony będzie nagłówkiem H1, podtytuł H2 itd.
Należy jednak uważać, aby nie nadużywać znaczników nagłówka. – Najlepszą praktyką SEO jest posiadanie tylko jednego H1 na stronę, podczas gdy można mieć wiele H2 i H3.

Seolyze

Ocena strony:

Oceń stronę

Jeśli artykuł Ci się spodobał pamiętaj aby ocenić stronę :)

Kategoria: Pozycjonowanie
11-07-2022
2 minut(y) czytania